• شناسه خبر : 72612
  • تاریخ انتشار : 07 خرداد 1402 - 06:05

 در دنیای مدرن، تبلیغات به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازاریابی تبدیل شده است؛ تاحدی که به جرأت می‌توان گفت تجارت بدون بازاریابی غیر ممکن می‌شود. در هر رشته کاری، رقبای زیادی وجود دارند که از طریق تبلیغات، محصولاتشان را به مشتریان معرفی می‌کنند و سهم بیشتری از بازار فروش را به دست می‌آورند.

 

images 1685263698 647315522ef4e

در دنیای مدرن، تبلیغات به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازاریابی تبدیل شده است؛ تاحدی که به جرأت می‌توان گفت تجارت بدون بازاریابی غیر ممکن می‌شود. در هر رشته کاری، رقبای زیادی وجود دارند که از طریق تبلیغات، محصولاتشان را به مشتریان معرفی می‌کنند و سهم بیشتری از بازار فروش را به دست می‌آورند.

در گذشته، تعداد کسب و کارها محدود بود و کسب و کارها، حتی با تبلیغات معمولی هم می‌توانستند به اهدافشان برسند. اما امروزه به دلیل اینکه کاربران روزانه محتواهای بسیاری را می‌بینند و تبلیغات گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف وجود دارد، تبلیغ کردن باید با برنامه‌ریزی، خلاقانه و به شیوه‌ای حرفه‌ای انجام شود. در این مقاله قصد داریم درباره روش‌های مختلف تبلیغات صحبت می‌کنیم و اطلاعاتی درباره هرکدام از آن‌ها ارائه خواهیم داد.

۳ روش تبلیغات

بعضی از روش‌های تبلیغاتی از سال‌های قبل رواج داشته‌اند و مورد استفاده قرار می‌گرفتند. به عنوان مثال تبلیغات در صدا و سیما یا تبلیغات چاپی ، روش‌های قدیمی هستند، اما هنوز هم تأثیر خود را دارند. بعضی از متدهای تبلیغاتی هم نوین هستند و با پیشرفت‌های تکنولوژی ایجاد شده‌اند، تبلیغات در فضاهای دیجیتال جزو این موارد محسوب می‌شود.

تبلیغات سنتی

تبلیغات سنتی شامل بخش‌های مختلفی است که پیش از رشد فضای دیجیتال وجود داشتند. این متدها هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای کسب و کارهای مختلف مناسب هستند.

تبلیغات تلفنی

روشی است که برای برخی شرکت‌های خدماتی کاربرد دارد. این متد برای کسب و کارهایی که محصول تولید می‌کنند، مناسب نیست.

آگهی‌های رسانه‌ای

تبلیغات به دلیل حجم گسترده و تکرار زیاد ذهن بیننده و شنونده را به چالش کشیده دچار خستگی می‌کند. این همه تکرار در طی روز و حتی در طی یک ساعت جذابیت خود را عملا از دست می‌دهد. البته این تبلیغات باعث ماندگاری برند شما در ذهن مخاطب می‌شود و حتی ممکن است تا سال‌های بعد هم سناریوی تبلیغاتی شما را در ذهن داشته باشد. پس در برخی موارد، می‌تواند روش مناسبی به شمار برود.

تبلیغات از طریق ابزارهای چاپی

images 1685263698 6473155239e69

در این روش مخاطب هر وقت که نیاز داشته باشد، از ابزارها استفاده می‌کند و هروقت خسته شد آن را کنار می‌گذارد تا در فرصتی دیگر آن را مرور کند. به همین دلیل است که این روش از بازاریابی هنوز جایگاه خود را خیلی خوب حفظ کرده و مشتریان بسیاری دارد. البته بعضی از انواع تبلیغات چاپی مثل پوسترها و بیلبوردها به صورت عمومی ارائه می‌شوند. آن‌ها به اندازه آگهی‌های تلویزیونی مخاطب را خسته نمی‌کنند، اما به همان اندازه در تکرار برند تأثیر دارند.

تبلیغات دیجیتال

این روش در فضای مجازی استفاده می‌شود و در شبکه‌های اجتماعی نیز بسیار گسترده شده است. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، فضایی مناسب برای معرفی کسب و کارهای اینترنتی به حساب می‌آید و توانسته است در رونق مشاغل اینترنتی نقش مهمی ایفا کند.

تبلیغات رو در رو

این روش مانند گذشته ادامه دارد و بسیاری از شرکت‌های تولیدی با استخدام تعدادی بازاریاب به صورت رو در رو سعی در جذب مشتری می‌کنند.

بهترین روش بازاریابی

انواع روش‌هایی که در بالا نام بردیم کاربردی هستند و در موارد مختلفی به کار گرفته می‌شوند. انتخاب روش مناسب برای تبلیغات به نوع کسب و کار نیز بستگی دارد. اما آن‌چه که توجه صاحبان مشاغل را به خود جلب می‌کند دیدن تاثیر روش‌های مختلف بازاریابی روی کسب و کار رقباست.

از میان روش‌های مختلف، استفاده از ابزارهای تبلیغات چاپی برای کسب و کارهایی در حوزه‌های گوناگون کاربردی بوده و نتایج خوبی برایشان ایجاد کرده است. همین مسئله باعث شده بسیاری از صاحبان مشاغل نیز جلب این روش‌ها شوند و به استفاده از آن‌ها روی بیاورند. البته مشتریانی که اقدام به خرید کالا می‌کنند نیز روش‌های تبلیغات چاپی را بیشتر ترجیح می‌دهند. زیرا این روش از تبلیغات برایشان ملموس‌تر از روش‌های مجازی است.

ابزارهای تبلیغات چاپی چطور باید استفاده شوند؟

تبلیغات چاپی ابزارهای گوناگونی دارد و صاحبان مشاغل با به کار گرفتن یک یا دو سه مدل از آن‌ها محصولات خود را به مشتریان معرفی می‌کنند. بعضی از این ابزارها عبارتند از:

images 1685263698 647315523e350

  • چاپ کاتالوگ
  • چاپ بروشور
  • چاپ کارت ویزیت
  • چاپ لیبل
  • چاپ فاکتور
  • چاپ سربرگ
  • چاپ فولدر و کلاسور و زونکن
  • طراحی و ساخت استند تبلیغاتی
  • طراحی و چاپ بیلبورد تبلیغاتی
  • چاپ پوستر
  • چاپ ساک دستی و پلاستیک خرید تبلیغاتی

نکته مهم در استفاده از ابزارهایی که در بالا معرفی کردیم این است که طراحی برای انجام تبلیغات باید توسط افراد ماهر و با تجربه صورت بگیرد تا با رعایت کامل اصول مربوط به بازاریابی تبلیغاتی در آن‌ها، توجه مشتری به تبلیغ جلب شود و برند در ذهن او ثبت گردد. استفاده از تجربه کاری و به کاربردن خلاقیت، برای موفقیت پروژه های تبلیغاتی ضروری است.

شرکت تبلیغاتی فرتاک

شرکت‌های تبلیغاتی زیادی وجود دارند که برای امور تبلیغاتی خدمات ارائه می‌دهند. در میان آن‌ها افرادی سودجو پیدا می‌شوند که بدون مهارت کافی در زمینه بازاریابی تبلیغات چاپی، اقدام به پروژه‌های تبلیغاتی را می‌پذیرند. آن‌ها نه تنها موفق نمی‌شوند، بلکه بودجه‌ای که از کارفرما گرفته‌اند را نیز به هدر می‌دهند.

برای انجام چنین پروژه‌هایی باید کار خود را به کاردان بسپارید. شرکت فرتاک یکی از شرکت‌هایی است که در زمینه تبلیغات چاپی تجربه زیادی دارد و عملکرد موفقیت‌آمیزی از خود نشان داده. این شرکت با کمک گرفتن از افراد متبحر و با تجربه در زمینه تبلیغات توانسته است خدمات بازاریابی را به بهترین شکل ممکن به مشتریان خود ارائه دهد.

شما نیز برای معرفی محصول خود از تبلیغات چاپی استفاده کنید، می‌توانید با کارشناسان شرکت فرتاک تماس بگیرید و به‌طور رایگان مشاوره دریافت کنید. بعد از آن هم می‌توانید سفارش‌های تبلیغاتی خود را ثبت کنید. فرتاک در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سفارشات شما را آماده تحویل می‌کند و امکان ارسال به سراسر کشور را هم دارد. این شرکت سفارش شما را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما تحویل خواهد داد. شما همچنین می‌توانید طراحی ابزارهای تبلیغاتی چون پوستر، کاتالوگ و بروشور را به گرافیست‌های ماهر فرتاک بسپارید تا با توجه به جزئییات برند شما، بهترین نتیجه را برایتان ایجاد کنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up